23.07.2021
Beheer en exploitatie

Door Dick Leijen

Vanaf de heropening van MFA Oelbroeck zal de situatie anders zijn. De Stichting Oelbroeck is vanaf dat moment verantwoordelijk voor het beheer van het hele gebouw, behalve van de school.
Er wordt op dit moment hard gewerkt om deze nieuwe situatie voor te bereiden. Vooral Henk van Haare (penningmeester) en Jos van Raaij (coördinator) zijn daar druk mee. De belangrijkste onderwerpen waar zij zich op dit moment mee bezig houden zijn:
-Contracten: De nieuwe situatie moet goed worden vastgelegd in een nieuwe huurovereenkomst met de gemeente. Ook wordt de laatste hand gelegd aan een zogeheten exploitatieovereenkomst. Daarin leggen de gemeente en de stichting vast wat zij de komende jaren van elkaar verwachten.
-Fiscaal: Op dit vlak worden ook de laatste ‘puntjes op de i’ gezet. De stichting en gemeente zijn in overleg met de Belastingdienst over het fiscale regime dat voor Oelbroeck gaat gelden. Als het meezit leiden die gesprekken tot een meevaller.
-Handboek Bedrijfsvoering: De nieuwe situatie wordt gedetailleerd vastgelegd in een Handboek Bedrijfsvoering. Alle zaken die van belang zijn voor een goede bedrijfsvoering komen daarin terecht. Gedacht moet worden aan taakomschrijvingen, ontruimingsplan, tarieven, voorbeeldovereenkomsten, contracten met leveranciers, et cetera. Henk en Jos zijn vooral bezig om alle onderdelen van het handboek, die te maken hebben met beheer en exploitatie, uit te werken.
 Al deze werkzaamheden zijn af op het moment dat de verbouwing ook wordt afgerond. Op die manier is Oelbroeck – ook op het gebied van beheer – klaar voor de toekomst.

Terug

Vaste gebruikers

Somas Activia
KBO Sint Anthonis
Uutlaot
JOC De Link
Spring Dagopvang
Kindcentreun Leander
Het zwaluwstaartje
Kodokan
Biblioplus
Klezatro
Dorpsraad
Omroep land van Cuijk
Sociom
TIOS
De huuskamer